Bicara Poligami… (7)

Pada pendapat saya sebagai seorang Islam yang prihatin dan cintakan saudara sesama Islam, saya yakin sudah tentu kita akan mengatakan bahawa pensyariatan poligami ini adalah sesuatu yang indah dan bertepatan dengan norma-norma hidup bermasyarakat (social sciences). Sebenarnya tidak timbul persoalan sorry to say label-label seperti perampas suami orang, lelaki miang, anak dara tua tak tahu malu, lelaki gila seks, lelaki gatal, perempuan penggoda, lebai gila nak kahwin lagi, dah tua nak mampus giler nak kahwin lain, kubur kata mari rumah kata pergi masih nak kawin anak dara, giler seks, miang keladi, sex maniac, konon nak poligami poket kosong, tua tak sedar diri, dan macam-macam lagi kata-kata kesat yang sebenarnya menunjukkan akhlak tidak senonoh orang yang menuturkannya, orang yang berkata tanpa berfikir secara positif dan rasional. Adakah kita sebagai seorang yang berpendidikan tinggi, ahli akademik, berfikiran fahaman Islam yang luas yang diberikan oleh Allah Taala, yang mendapat tarbiyah Islam secara sempurna, hendak menjadi seperti masyarakat yang sebegini yang bercakap mengikut hawa nafsu dan tanpa berfikir panjang?

Apa yang baik itu datangnya dari taufiq dan hidayah Allah Taala dan segala kekurangan dan kelemahan di dalam tulisan penulis itu adalah dari kelemahan dan kesalahan penulis sendiri. Wallahu’alam.

Advertisements

One thought on “Bicara Poligami… (7)

  1. itulah…nampak masayarakat islam dlm malaysia ni jahil…apa yg mudah ringan… d beratkan d susahkan… pasal x mau berkongsi… tamak…

Tinggalkan Jawapan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out / Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out / Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out / Tukar )

Google+ photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google+ anda. Log Out / Tukar )

Connecting to %s